دخول



ملتقى الطلاب الليبيين للدراسة في الخارج، اخر قرارات الإيفاد، التفويضات، إدارة البعثات


دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyدروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
الســــلام عليكم ورحمة الله وبركاته:


في هذا الموضوع سنتناول شرح لللمهمة الأولى لجزء الكتابة في امتحان الأيلتس ... cheers

أولا : هذا السؤال عليه 10 درجات وهو ساهل بالمقارنة مع الجزء الثانى task2 لانه لا يطلب فيه رأى أو شرح او توضيح وإنما هو فقط وصف لبيانات في صورة لا أكثر ولا أقل...

ماهية السؤال,,,, عبارة عن رسومات بيانية أو إحصاءات لشىء معين ويطلب من الطالب الممتحن أن يصف البيانات في الرسم علي شكل نص مكتوب ,,,


لنعرف قبل كل شــــــــــــــــــــــــــــــــــئ study

ماهى أنواع الرسومات البيانية المحتملة في امتحان الايلتس:



1\ pie chart


دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 87193577

Uploaded with ImageShack.us



2\ Bar chart


دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 G83

Uploaded with ImageShack.us



3\ Line graph



دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 G50



4\ Flow chart



دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 G64

Uploaded with ImageShack.us



5\ Diagram , process



دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 G84



6\ Table



دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 G20

Uploaded with ImageShack.us



7\ Map

للأسف لم يتوفر لدي صورة دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 660451 دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 660451


ملاحظة هامة : لابد للطالب أن يحــــــــــفظ أسماء هذه الرسومات لان أول جملة لازم يكتبها هي :

إن هذا الشكل (( وتكتب اسماه)) يوضح أو يبين ـــــــــــ

This pie chart shows or illustrate.....
This line graph shows or illustrate.....
This diagram shows or illustrate.....

This table shows or illustrate
.....
Thisflow chart shows or illustrate.....


يتبع...



descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
ابداع ابداع ابداع

نحسد انفسنا ان لدينا عضوه مثلك يا اختي الكريمة

جزاك الله عنا كل الخير
وبارك الله فيك


cheers

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz

كيف نصف هذه الرسومات؟؟


أول شـــــــــــــــــئ نبدأ بفهم الرسم فهم صحيح ودقيق ؛ بمعنى نعرف ما هي التغيرات أو الفروف البارزة التى حدثت لشئ معين,,


طبــــــعا لازم من ــ مقدمة ومتن بس ليس من اللازم وجود خاتمة أو Conclusion


Introduction


المطلوب فقط وفقط لا غير جملة واحدة تحوى :

نوع الرسم ,

وماذا يوضح :what, where, when'

- what ,الشئ الممثل على هيئة بيانات : تقادير طلاب ,, اسعار نفط ,, معدلات انتاج...إلخ
- where مكان هذه الدراسة : تقادير الطلاب في الهند دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 347269 , اسعار النفط في الشرق الأوسط affraid , أو معدلات انتاج في الصين ...إلخ
-whenمتى حدثت هذه الدراسة : تقادير الطلاب في الهند عام 2010 , اسعار النفط في الشرق الاوسط بين 2010-2020 وهكذا

مثاااال ....

ماذا تعتقدون كيف ستكون المقدمة عن هذا الرسم الموضح ::



دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 92528345






هي كالتالي:


The line graph shows estimated sales of gold in Dubai for 12 months in 2002 in millions of dirhams.

نوع الرسم ــــــLine graph

الرسم يوضح ــ
-what ـــ مبيعات الذهب
-where ـــ في دبي
_ whenــ عام 2002

يتبع... دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 637898

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
وبعد المقدمة,,,

عندنا متن التقرير يعنى (( الجزء الرئيسي ))ـــــــــــــــــــــــــــــBody of report

هنـــــــا لازم نكتب فيه كل التغيرات الثلاتة :
الصعود (( الزيادة)),,,upwards-increase
النزول (( النقصان)),,,downwards-decrease
البقاء على الحال flat -remain steady


فإذا كان عندي 2peaks يعنى قمتين عاليتين في الرسمة لازم نذكرهم ووين وشن قيمتهم ,,,شوفوا هذا المثال
.....

دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 G50


The graph shows the fluctuation in the number of people at a London underground station over the course of a day.

The busiest time of the day is in the morning. There is a sharp increase between 06:00 and 08:00, with 400 people using the station at 8 o'clock. After this the numbers drop quickly to less than 200 at 10 o'clock. Between 11 am and 3 pm the number rises, with a plateau of just under 300 people using the station.

In the afternoon, numbers decline, with less than 100 using the station at 4 pm. There is then a rapid rise to a peak of 380 at 6pm. After 7 pm, numbers fall significantly, with only a slight increase again at 8pm, tailing off after 9 pm.

Overall, the graph shows that the station is most crowded in the early morning and early evening periods.




وإذا كان عندي فترات زمنية في الرسم لازم نكتب شن صار في كل فترة ,,,شوفوا المثال


دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Dubaitour

Uploaded with ImageShack.us


The graph shows the numbers of tourists in hundreds of thousands visiting Dubai between 1990 and 1994. There are several features in the graph.



First of all, the total number of tourists increased rapidly between 1990 and 1994. In 1990 there was a total of 450,000 tourists in Dubai. This rose sharply to 625,000 in 1991, an increase of more than 30%, and rose slightly again to just under 700,000 in 1992. In the following two years, the number of visitors started to pick up again and reached 1 million in 1994. This was more than double the figure for 1990.



The second trend is that there was a huge increase in the number of tourists from Russia. In 1990, Russian tourists comprised only 20,000 or less than 5% of visitors. This number shot up to 50,000 in 1991 and doubled again to more than 100,000 in 1992. Between 1992 and 1994, the number trebled, from 110,000 to 330,000. This meant that Russian tourists made up one-third, or 33%, of Dubai’s 1 million visitors in 1994. In comparison, the number of tourists from other countries increased only slightly, from 550,000 in 1991 to 580,000 in 1994.



In conclusion, although the number of tourists from all countries is increasing, Russian tourists are becoming more and more important for the tourism industry in Dubai.


وكان عندي رسم حول موضوع فيه أكثر من عنصر زي مثلا رجال ونساء ؛ لازم انتكلم عن كل عنصر ,,,شوفوا المثال الجاي


دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Heartc

The graph shows how age and gender influence the frequency of heart attacks in the US.

Less than 6% of all heart attacks occur in the 29-44 age group. The number of women who suffer heart attacks in this group is negligible - only 3000 per year, compared to 123,000 men.

However the proportion of men and women with heart attacks rises dramatically between 45 and 64, with over half a million per year. Over 420,000 men a year in this age group have heart attacks. The incidence amongst women increases - women have one heart attack for every three men in this age group.

Over the age of 65, the number of men suffering heart attacks only increases slightly. However there is a huge increase in the number of women with heart attacks - they comprise over 40% of all victims.

In conclusion, men are more likely to be the victims of heart attacks at all ages, but women are increasingly likely over the age of 65.



وتذكروا ــــ السر هنا انك تختار المعلومات المهمة من الرسمة وترتبها وتقارنها مع بعضها..

طبعا,,,,الخاتمة هي جملة واحدة وتكتب فيها أهم تغير واضح من الرسمة مثلا
:


بشكل عام, الرجال عرضة للهجمات القلبية في كل الأعمار ولكن النساء تكون أكثر عرضة للهجمات القلبية بعد سن الخمس وستين..

In conclusion, men are more likely to be the victims of heart attacks at all ages, but women are increasingly likely over the age of 65


يتبع.... دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 637898


عدل سابقا من قبل OPENED EYES في الأربعاء 01 سبتمبر 2010, 7:30 am عدل 1 مرات

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
asalam alaikum
thank u v much
but i think if u descibed each graph separately , it was better Bec. every one have a different way
thanks

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
الله الله عليك تسلم يديك :شكرا: شكر [img][/img]

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz

.




من طرف om mohamed اليوم في 6:42 am
-asalam alaikum
thank u v much
but i think if u descibed each graph separately , it was better Bec. every one have a different way
thanks



أختى الغالية أم محمد أشكرك على مرورك الكريم ,,أما بالنسبة لما طرحتى لم يغب عن بالي ولكن أني ماشية على نسق معين وبالتدريج وحنتطرق للجزئية اللي طرحتيها في وقتها ...لكى مني كل الاحترام والتقدير

من طرف toum اليوم في 7:03 am

-الله الله عليك تسلم يديك شكر



الله ايسلمك غاليتى وربي يحفظك

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
Good Job

دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Alfaris_net_1283347408

اختي ام محمد
كل عام وانت بخير


دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Alfaris_net_1283347742

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz


عند وصف Graph نستخدم العديد من التعابير ومنها:

introductory expressions
time expressions
terms of measurement
expressions of comparison and contrast
expressions for trends

correlations



أولا نبدأ بـــــــ
introductory expressions

عندنا ثلات طرق للتعبير في المقدمة وهى

:

1\
One is to refer to the visual directly
(e.g. This graph shows the population ofAlia in
the 20th century
.
) However this method is not advisable, since the instructions in
the IELIS test will normally give you just this information. If you copy directly
from the paper you are wasting time, since the examiner cannot asses your English

from a copied sentence
.

2\
The second way is to refer directly to the main message conveyed by the visual (e.g.
There was a sharp increase in the population ofAlia in the 20th century. this way is
perfectly acceptable, and shows that you are able to recognise the main concept or
message that the graph or table shows.


3\
The third way combines the two (e.g. The graph shows that there was a sharp increase
in the population of Alia in the 20th century
.
) This is also acceptable, and is often
used as a convenient way to start. In order to use this method, it is necessary to use
a few fixed expressions, which refer to the text itself, like those below.



وهذه بعض التعابير اللي تقدروا تستخدموها في البداية:

The graph / table shows / indicates / illustrates / reveals / represents
It is clear from the graph / table
It can be seen from the graph / table
As the graph / table shows,
As can be seen from the graph \ table,
As is shown by the graph / table,
As is illustrated by the graph / table,

From the graph / table it is clear



لاحظوا أن بعض التعابير يمكن أن تكون متبوعة بـــــ that

,The graph \table shows \indicate that
From the graph it is clear that

It can be seen from the graph that


وقد تكون متبوعة بـــــ noun or noun phrase

The graph shows / indicates the growth in the size of the population of Alia


وبعضها قد يكون متبوع بـــــ main clause

It can be seen from the graph the PoPulation ofAlia grew in the 20th
century

تحذيرااااات

Avoid using the phrase : according to the graph. This is because the phrase
according to generally means that the information comes from another person or
source, and not from our own knowledge. (For example, According to tlte
Handbook, you cannot take the exam more than once in three months. According to
my friend, the essay question was not too dfficullt.)
In the case of a graph or table that is shown, the information is there right in
front of you, ,the writer, and also the reader, and so you can both
'know it. That is, it does not come from another source
.
2. \Note that the expressions as can be seen from the graph or as is shown
illustrated by the table
do not contain the dummy subiect it. Avoid these
expressions if you think you are going to forget this unusual grammar
'
3. The word presents best avoided, since it requires a sophisticated
summarising noun to follow. For example: The graph presnts an overview of the
population growth of Alia in the last 20 years.

شوفوا هذا المثال:


Which is the best introductory sentence for a description of this graph from the following?

دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Image002pvo



a) This graph shows the changes in world meat Production between 1950 and
1990.
b) From this graph we can see that most meat Production is a lot higher in 1990
than in 1950.
c) Between 1950 and 1990 meat production in the world rose signifcantly for all
kinds of meat excet sheep and goat meat.
d) The graph shows that in 1950 production of poultry and sheep and goat meat
was less than 5 million tons, while production of pork and beef and buffalo

meat was around 20 million tons.



الحل عليكم أنتم!!!!

يتبع.... دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 637898

عدل سابقا من قبل OPENED EYES في الخميس 02 سبتمبر 2010, 11:12 am عدل 5 مرات

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
thanx alot opened eyes and more lessons plz

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
امة الله كتب:
Good Job

دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Alfaris_net_1283347408

اختي ام محمد
كل عام وانت بخير


دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Alfaris_net_1283347742

وكل عام وانت بخير وصحة وسعادة ورمضان كريم عليك ان شاء الله اختي الغالية امة الله
شكرا جزيلا لك

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz


OSAMA JAM كتب:
thanx alot opened eyes and more lessons plz



إن شـــــــــاء الله ومشكور عالمرور

أختى أمة الله و أختى أم محمد يسعدنى ان تتبادلوا السلام هنا بين زحام هذه السطور

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz

Time Expressions


كما في المثال السابق ,, نستطيع البدأ بـــ time expression في بعض الحالات

Between 1950 and 1990 production rose significantly....

في كثير من الحالات وخصوصا Line graphs يكون في اطار زمنى لازم نذكروه ونتكلموا عنه لهذا السبب لازم نعرفوا بعض التعبيرات الشائعة للزمن ومنها:

in:
In 1999... In the 20th century... In the first ten years...
there was a significant increase in production


for:
For the first six months... For twenty years...
the number of employes remained the same
.


during:
During the first six months... During the first half of this century...
During the remainder of the year...
production was slowing down, while imports increased
.


from - t o / u n t i l :

From August to\ until November... From 1950 to 1960...
there was no change in energy use
.


between -and:

Berween 1950 and 1960...
there was no change in the rate of fuel consumption.

before\ after:

Before 1960 the number remained small,but after 1965 there was a sudden increase.

around / about:

Around / about l980 there was a change in the number of female part-time employees.

by
By the late 19th century the rural workforce had declined significantly.

at:
At the end of the last century there was a sharp increase in manufacturing.

since:
Since the 19th century there has been a steady decline.

وهذه بعض التعابير الاخرى:

in) the period from - to)
in) the period between and)
in the first/last three months of the year
over the period - to
over the next years/ decades/ quarter of acentury etc.
over a ten year period
throughout the 19th century
from that time on
after that
then
in the 1980s



ملاحظة:

لازم نستخدم لكل اطار زمنى الزمن الصحيح فلو عندنا:

شئ حدث في الماضي فنستخدموا الماضي البسيط
Books sold in 2001 by categories

ولو شئ استمر في الماضي نستخدموا الماضي المستمر
The way people were spending mony on apparel between 1999-2003

ولو شئ يحدث في الوقت الحالي نستخدموا المضارع البسيط أو المستمر

Unemplotment figures amongest women---

دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 77477343

وقفات مهمة:

@@ مع By لازم نستخدم يا إما زمن الماضي التام أو المستقبل التام
(
By the end of the century the rate of urbanisation had doubled


@@
مع Since أو Recently لازم نستخدم زمن المضارع التام
( The use of
the Internet has risen enormously since the 1990s
.)


@@ لو عندنا حدثين في نفس الوقت نستخدم زمن الماضي المستمر لأحدهما
\while poultry production was
rising during this period, there was no change in mutton production
).

يتبع... دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 637898

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
God bless u opened eyes. more and mor plz. all ur lessons are benificial and i make use of them. thank u so much

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz

OSAMA JAM كتب:
God bless u opened eyes. more and mor plz. all ur lessons are benificial and i make use of them. thank u so much


Mr. OSAMA JAM thank you for your encourging words...I ll do my best,,,

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz


Expressionos of Measurement

لأن الرسومات (( Graphs and tables )) تبين لنا في قياسات ,, فمن الضروري جدا أن يكون عندنا خلفية عن المصطلحات الشائعة والمستخدمة لوصف الكميات ومايتبعها لنعرف كيفية استخدامهم بشكل صحيح ,,,وأكيد هذه المصطلحات مش غريبة عليكم لكن للتذكير ولمعرفة شن هي الافعال اللى نقدر نستخدمها معاها وكذلك الجمل المثالية اللي نقدر نستخدمها في الوصف


أول شــــــــــــــئ نبدأ بــــQuantities

,amount ,quantity,number
figure,the total,the total amount
the total quantity,the total number,all of the
the whole amount,the whole of the,the full amount
the majority,the greatest amount,the greatest number
the maximum,the minimum



وتـــــــــواا نبدوا في التفاصيل ,,,

amount ,quantity,number

نستعمل كلمة amount و quantity للأسماء الغير المعدودة,,,مع إننا نقدر نستخدمهم لوصف الاشياء المعدودة لكن هنا في الايلتس الأفضل استخدام كلمة number لوصف المعدودات ,,,,

The amount of production increased in the last 20 years'
The number of cars on the roads increased in the last 20 years


ومع ذلك لا نستطيع القول *The quantity of production increased لان quantity تستعمل فقط للأشياء التى بالفعل يمكن قياسها مثل . iron ore, shares, weapons ,,, عمومــــا لأن كلمة amount نقدروا نستخدموها بشكل واسع بدون قيود فمن الافضل استحدامها بدلا من quantity في الامتحان حتى انكونوا عالجانب الآمن زى مايقولوا....

بالنسبة لكلمة number ديما إيجي بعدها جمع
The number of cars
The number of unemployed people


أما الفعل اللي إيجي بعد كلمة number لازم إيكون مفرد لأن كلمة number هي في أصلها مفرد
The number of cars has increased
ومانقولش
The number of cars have increased

لكن نقدر انقووول
There are a number of people who have asked for this book.

بالنسبة لكلمة figure معناها (( رقم )) وليس الشئ المعبر عنه بالرقم
While the number of internet users was only 2.6 million in 1990 , the figure has more than doubled in last two years

اما بالنسبة لــ The whole of the , The total amount, All of the

All of the تستخدم للاسماء المعدودة والغير معدودة
all of the population; all of the people

The whole of the تستخدم فقط للأسماء الغير معدودة
the whole of the population;
The whole of the production for that year


وعلى العموم استخدم All of the في كل الأحوااااال حتى أتكون عالجانب الآآآآمن!!!!

خطــــــــــــــــأ شائع
وهو ان البعض يحذف في أداة التعريف The بعد All of و The whole of زي
All of population;
"the whole of energy used

ولكن الصح هو
All of the population;
the whole of the energy used


وكلمة Many تستخدم للمعدود وكلمة Great deal of لغير المعدود
و حاجة مهمة أنكم ماتستخدموا كلمة a lot of لانها مش اكاديمية

خلاصة الموضوووووع كله الكلمات اللي نقدر نستخدمها بشكل آآمن هي
للمعدود@@@ all of the,many,number
لغير المعدود@@@ amont, a great deal of ,the whole of the

يتبع....
دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 637898

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 94130

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
مشكووووووووور جداً وبارك الله فيك ، وجزاك الله عنا ألف ألف خير

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
opened eyes, u r great. ur lessons r useful and ur way of explaining the lessons r wonderful. u make the lesson very easy. . so plz don't stop writing . i find this subject helpful especially i m preparing myself to do ielts in october. God protect u and go on

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
اهم الكلمات الا كاديمية المهمة
المرفقات
m5zn.com-1x6rho0cv.pdf

لا تتوفر على صلاحيات كافية لتحميل هذه المرفقات.

(1.7 Mo) عدد مرات التنزيل 172

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
مشكور جدا علي المعلومه القيمه وجزاك الله خيرا......نورتو المنتدي

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz



Other Measurements

عندنا أنواع أخري من وحدات القياس اللي نستخدمها في وصف (( Graphs and tables )) وهذه قائمة بالكلمات الأكثر استعمالا للدلالة على change or relationship of something to something


rate
level
scale
Percent
percentage
extent
range
ProPortion
degree
ratio


وتوا نبدوااااا في التفاصيل

بالنسبة لكلمة Rate و كلمة level

في فرق بسيط بين الاثنين مع ان الزوز معناهن (( the amount )) لكن خلونا انشوفوا تعريف كل كلمة

تعريف Rate على حسب قاموس لونق مان الحديث هو
a quantity such as a value, cost, or speed, measured by its relation to some
other amount,


تعريف كلمة Level على حسب قاموس اكسفورد هو
A point or position on a scale of quantity, strength, Value etc

يعنى نقدر انقووول
Rate of growth of the
population; the birth rate; unemPloyment rate; divorce rate etc

هذه المعدلات تم اعتبارها بالنسبة لباقي population أو أنها عبرت عن تغيرات لشىء مع الزمن

كلمة Level تشير إلى الــــــ height
the level of water in a glass
ولكن أيضا تعنى (( amount )) فمثلا نقدروا أنقولوا level of production| the level of expenditure; and also
the level of unemployment
.


وفي هذه الأمثلة السابقة نقدروا نستخدموا كلمة Rate بدلا من Level , وهنا ينصح باستخدام Rate في الامتحان للاحتياط (( safe side )) إلا إذا أردنا الإشارة لنقطة معينة لغرض المقارنة فهنا يمكن أن نستخدم Level


معلومة خفيفة
نستخدم مع Rate فعل Increase
ونستخدم مع Level فعل
Rise


بالنسبة لكلمة percentage فهى شائعة ومهمة
فبينما كلمة percent تعنى حرفيا For eVery
hundred
فإن كلمة percentage تعنى proportion ,,, نقدروا انقولوووا
the percentage / proportion of women in the workforce has risen.

وكلمة proportion تستخدم أيضا عند المقارنة
The proportion of women to men in the workforce increased.






Mathematical Expressions


half n. halve vb. double n. / vb.
triple n. treble vb. threefold adj.
quarter n. / vb multiply vb. divide vb.
average adj. \ vb\ n. total adj. / vb. partial adj.
equal adj. / n. fraction n



Related Adjectives and Adverbs

هنا قائمة بالصفات والاحوال الشائعة التى يمكن استخدامها مع تعابير الكميات (( القياس))

Common Adjectives:

high / low: a high / low percentage
large: a large number
great: a great number
significant: a signifcant number / percentage / amount
considerable: a considerable amount / increase
substantial: a substantial increase/ decrease
major: a major increase/ decrease
remarkable: a remarkable increase
steady: a steady decrease
widespread: the widespread consumption



Common Adverbials:


over: over 20%
under: under 5000
just over / under: just over / under 50 000 people
around / about: around / about 50%
approximately: approximately 25 %
slightly: slightly more than half; slightly over 40%
marginally: a marginally smaller percentage
significantly : signifcantly fewer women
close to: close to half
considerably: considerably more exPorts
substantially, substantially less trffic
almost: almost exactly twice as many



يتبع.... دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 637898


عدل سابقا من قبل OPENED EYES في الثلاثاء 07 سبتمبر 2010, 8:43 am عدل 2 مرات (السبب : Add some info)

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
expressions of comparison , contrast and trends


المقارنة comparison و توضيح التغيرات Trends هى بيت القصيد في سؤال الكتابة مهمة 1 في امتحان الايلتس لهذا من المهم أننا نعرفوا كيف انديروا مقارنة وكيف نعبروا عن الزيادات والتناقصات (( Trends ))



أولأأأأأ خلونا في comparison

ملاحظة مهمة :

كلمة Compare تستخدم لتبيين وجوه التشابه والاختلاف,, لكن
كلمة Contrast تستخدم لتبيين وجوه الاختلاف فقط
لهذا في امتحان الايلتس ؛ من الأفضل استخدام كلمة Compare



يوجد طرق عديدة للتعبير عن المقارنة ومنها
implicit contrast
Explicitc ontrast
Other Parts of Speech

implicit contrast

في بعض الحالات تكون المقارنة ضمنية لا نحتاج فيها لذكر روابط زى By contrast ؛؛ لان الفرق يكون واضح لا يحتاج لروابط مثلا:

Alia is a republic utith a popukrly elected president. Betastan is a military
dictatorship.

ونمط الكتابة يكون أفضل لو قللنا من الروابط ؛؛لهذا من المستحسن استعمال هذا النوع من المقارنة بين وقت للآخر خلال كتابة التقرير


Explicitc ontrast
في هذا النوع نستخدم Connectors لتبيين الفرق ومن هذه الـــConnectors :
but \ while \ in contrast to
however\ whereas \by contrast
nevertheless \although \instead of
yet \even though\ aPart from
\unlike\on the other hand \as opposed to \except for

,والكلمات المستخدمة للتعبير عن الفرق هي:
more \less \fewer \greater
larger \smaller \higher \lower
ولكي نستخدم هذه الكلمات بشكل صحيح لازم نعرف شن المفروض ايجى بعدها فمثلا : كل الكلمات المذكورة إيجى بعدها تعبيرات القياس (( rate\ level \size\ proportiona\Percentage\mount \number\ quantity \degree )) ماعــــــــدا ...more\less and fewer فهذه ماإيجييش بعدها تعبيرات القياس,,,
وحااااجة ثانية
الكلمات more\higher\greater\less تكون متبوعة بأسماء غير معدودة وفعل مفرد
There is more / greater / less growth in GNP p.a.in Alia than in Bestastan

والكلمات more\less تكون متبوعة بــاسماء معدودة وفعل جمع
There were more / fewer accidents last year than the year before


يتبع... دروس مهمة عن IELTS, writing task 1 637898


عدل سابقا من قبل OPENED EYES في الثلاثاء 07 سبتمبر 2010, 10:44 am عدل 2 مرات (السبب : For correction)

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
THANK U SO MUCH .UR LESSONS ARE SO HELPFUL. MORE AND MORE AND GOD BE WITH WITH U AND PROTECT U

descriptionدروس مهمة عن IELTS, writing task 1 Emptyرد: دروس مهمة عن IELTS, writing task 1

more_horiz
جزااااااااااااك الله خير أختي عالدروووس المهمة

لي عودة ان شاااء الله لقراااااءتها بتمعن

تقبلي مروري
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى