دخول

ملتقى الطلاب الليبيين للدراسة في الخارج، اخر قرارات الإيفاد، التفويضات، إدارة البعثات

descriptionبخصوص الإجازة عند التاير4 Emptyبخصوص الإجازة عند التاير4

more_horiz
السلام عليكم ورحمة الله

حاليا انا متواجد في بريطانيا بتاشيرة تاير4 مرافق وبنجددو التاشيرة في بريطانيا المدة الجاية
فيه حاجة مقلقتني بخصوص اجازة العمل . لما قدمت عالتاشيرة المرة الاولي حطيت اجازة لمدة سنة ، وكانت الإجازة لاتغطي مدة الدراسة كلها . في السوال الأخير في الابليكيشن كتبت ان عندي اجازة لمدة سنة وفيه إمكانية لتمديدها. حاليا الشركة اللي نشتغل فيها رفضت تمديد الإجازة لانها شركة اجنبية وبسبب الأوضاع في ليبيا يديرو في تقليص للموظفين.
حاليا واضح ان مش حنحط ورقة الإجازة ، لكن متخوف من نقطة ان كتبتلهم في السوال الأخير متع الابليكيشن ان الإجازة ممكن تمديدها فممكن يقرو الابليكيشن القديم ويلاحظوها ويتفقدو الإجازة الجديدة.

انا عارف ان التاير4 لا تحتاج لإجازة من العمل للموفد فما بالك المرافق. لكن اضطريت نحطها المرة الاولي لان حسابي كان فيه مبلغ كويس يدعم التقديم ، لهذا السبب ذكرت أني نخدم وحطيت كشف حساب وإجازة

هل عدم وضع اجازة جديدة عند تجديد التاير4 من بريطانيا فيه اشكالية ؟

descriptionبخصوص الإجازة عند التاير4 Emptyرد: بخصوص الإجازة عند التاير4

more_horiz
سامي الهاشمي كتب:
السلام عليكم ورحمة الله

حاليا انا متواجد في بريطانيا بتاشيرة تاير4 مرافق وبنجددو التاشيرة في بريطانيا المدة الجاية
فيه حاجة مقلقتني بخصوص اجازة العمل . لما قدمت عالتاشيرة المرة الاولي حطيت اجازة لمدة سنة ، وكانت الإجازة لاتغطي مدة الدراسة كلها . في السوال الأخير في الابليكيشن كتبت ان عندي اجازة لمدة سنة وفيه إمكانية لتمديدها. حاليا الشركة اللي نشتغل فيها رفضت تمديد الإجازة لانها شركة اجنبية وبسبب الأوضاع في ليبيا يديرو في تقليص للموظفين.
حاليا واضح ان مش حنحط ورقة الإجازة ، لكن متخوف من نقطة ان كتبتلهم في السوال الأخير متع الابليكيشن ان الإجازة ممكن تمديدها فممكن يقرو الابليكيشن القديم ويلاحظوها ويتفقدو الإجازة الجديدة.

انا عارف ان التاير4 لا تحتاج لإجازة من العمل للموفد فما بالك المرافق. لكن اضطريت نحطها المرة الاولي لان حسابي كان فيه مبلغ كويس يدعم التقديم ، لهذا السبب ذكرت أني نخدم وحطيت كشف حساب وإجازة

هل عدم وضع اجازة جديدة عند تجديد التاير4 من بريطانيا فيه اشكالية ؟

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الإجازة مش مطلوية بكل نصيحة حولها من الاستمارة الحالية وماتجيب سيرتها أو لو بعثتها دير استمارة جديدة

descriptionبخصوص الإجازة عند التاير4 Emptyرد: بخصوص الإجازة عند التاير4

more_horiz
بارك الله فيك اخي ابو محمد.

انا الاستمارة الحالية مش حنذكرها . لكن اللي مقلقني ان في الابليكيشن الخاص بالتاشيرة القديمة ذكرت في السوال الأخير ان الإجازة قابلة للتمديد وحطيت نسخة من الإجازة زمان . فخايف يشوفو للابليكيشن متع التاشيرة القديمة ويتفقدوها ميلقوش تجديد للإجازة في أوراق تجديد التاشيرة .